Kuopion Reippaan Voimistelijat

 
 

Aikuisten ryhmäliikuntatuntien kuvaukset

Aikuisten ryhmäliikuntatunnit on jaettu punaisiin tehotunteihin, sinisiin tanssitreeneihin, keltaisiin kehonhuoltotunteihin sekä vihreisiin päivätunteihin.

Oheisessa listassa on kuvaus kaikista kauden 2021-22 tunneistamme. Monipuolisesta tuntivalikoimastamme löydät varmasti sopivan tunnin itsellesi, oletpa sitten aktiiviliikkuja tai vasta-alkaja.

Tehotunnit (punaiset)

Teematunti

Ti klo 16:15 ja ke klo 16:25. KRV:n sali. Kuukausittain vaihtuva teema välinein. Hikitakuu ja hyvä mieli, rennolla otteella. Teematuntien sisällöt löydät täältä.

Kahvakuulan tekniikka (2.10 asti)

La klo 9:45. KRV:n sali. Tekniikkaosio on suunniteltu aloitteleville sekä perusliikkeiden kertausta kaipaaville kuulailijoille. Tekniikassa käydään läpi erilaisia otteita kuulasta, vartalon käyttöä eri liikkeissä sekä perusliikkeitä.

Kahvakuula

Ke klo 17:15 ja la klo 10 KRV:n sali. Tunti rakennetaan kahvakuulan perus- sekä yhdistelmäliikkeiden ympärille. Tunnilla kehität lihaskuntoa ja kestävyyden eri osa-alueita riippuen harjoituksen rytmityksistä. Harjoitteet ovat sovellettavissa niin aloittelijoille, kuin myös kokeneille kahvakuulaharrastajille. Tunti sisältää alkulämmittelyn ja loppuverryttelyn.

Kiinteytys 45´ ja  55´

Ma klo 17:25 KRV:n sali ja ti klo 17 Pitkälahden koulu. Kuntojumppatuntia vaativampi lihaskuntopainotteinen tunti, joka koostuu kehoa lämmittävästä alkulämmittelystä, pitkistä sarjoista koostuvasta, monipuolisesta ja kiinteyttävästä lihaskunto-osuudesta sekä palauttavista venytyksistä. Tämä kohtuukuormittava tunti sopii kaikille.

Kuntojumppa

Ma klo 17 Snellmanin koulu, to klo 17 Ala-Pyörön koulu ja pe klo 11 KRV:n sali. Hyvän mielen peruskuntotunti, joka sisältää alkulämmittelyt, lihaskunto-osuuden ja loppuun venyttelyt. Kuntotunti on terveyttä edistävää, mukavaa, tehokasta ja kokonaisvaltaista jumppaa. Tunti sopii aloittelijoille liikunnan aloittamiseen ja myös aktiiviliikkujalle tukiharjoitteeksi.

Lattarit 55´

Ti klo 18:05  KRV:n sali. Helppoja askelkuvioita menevän lattarimusiikin tahtiin.

Reisi-pakara-vatsa eli RPV

Ke klo 10 KRV:n sali. Täsmätunti reisille, vatsalle ja pakaroille. Alkulämmittelyn jälkeen lihaskuntoliikkeet oman kehon painolla ja eri välinein. Tunnin loppuun venyttelyt.

Tehotreeni

Ma klo 19:05  ja pe klo 16:30 KRV:n sali.

”Äijjän oli tunti”, kuulee usein savolaisittain sanottavan.

Nämä treenit on tarkoitettu ihan kaikille, jotka haluavat omaan ohjelmaansa hieman napakampaa harjoittelua. Alkuviikon tehotunti sisältää sykettä & lihaskuntoa eri välineitä käyttäen sekä palauttavat venyttelyt. Viikon päätteeksi perjantain huima sykettä & dynaamista lihaskuntoa sisältävä tehotunti aktiivisin palautteluin.

Voimatunti

Ma klo 16:25 KRV:n sali. Tunti sisältää alkulämmittelyn, 40 minuutin voimaosion välineitä hyödyntäen keskittyen perus- ja kestovoimaharjoitteisiin sekä loppuverryttelyn. Tuntisisältö voi yllättää myös vauhtivoimaliikkeillä ja koko kehon toiminnallisilla liikkeillä!

 

Kehonhuoltotunnit (keltaiset)

FasciaMethod

Ke klo 12 ja la klo 11 KRV:n sali. FasciaMethod- konsepti on suomalainen fysioterapeuttien kehittämä liikuntatuote, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille sekä liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla.

Kehonhuolto 45´ 

Ma ja ke klo 18:15 KRV:n sali. Tunnilla vahvistetaan kehonhallintaa ja ryhdin kannattelua sekä huolletaan kehoa kehittämällä tasapainoa ja parantamalla liikkuvuutta erilaisilla välineillä ja ilman välineitä.

Niska-selkä 45´ ja  55´

Ti 17:15 KRV:n sali ja to klo 18 Ala-Pyörön koulu. Tunnilla keskitytään niska-hartiaseudun liikkuvuuden lisäämiseen, lihasten vahvistamiseen sekä keskivartalon hallintaan. Kehoa huoltava, avaava ja rentouttava tunti, mielen rauhaa unohtamatta. Tunti sopii kaikille.

Pilates

Ke klo 19 Snellmanin koulu. Pilates on keskivartalotreeniä, jonka tavoitteena on edistää Sinun hyvinvointiasi. Pilates sopii kaikille kuntotasosta riippumatta.

Venyttely

Ma klo 11 KRV:n sali. Venyttelyssä huolletaan kehoa erilaisilla venytys- ja rentoutustekniikoilla kokonaisvaltaisesti ja lempeästi.

 

Tanssitunnit (siniset)

Lattarit 55´

Ti 18:05 KRV:n sali. Lattaritansseihin pohjautuva rento, tanssillinen ja liikkuvuutta lisäävä kuntotuokio. Tunti sisältää verryttelyn ja venyttelyiden lisäksi tanssillisen osuuden, jossa muokataan tunnin aikana muutaman liikkeen helppo koreografia johonkin lattaritanssiin – ja veivataan hiki pintaan! Kuntolattareissa soivat samba, cha-cha-cha, rumba, jive, paso doble, merengue, reggaetton, salsa ja bachata.

Lavis

Ma klo 18:30 Hermanni ja ti klo 18 Pitkälahden koulu. Lavis-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Zumba

Ke klo 18:15 Hermanni. Zumban tanssiaskeleet perustuvat erilaisiin tanssimuotoihin, joita ovat muun muassa merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso ja salsaton ja flamenco.

 

Päivätunnit (vihreät)

FasciaMethod

Ke klo 12 KRV:n sali. FasciaMethod- konsepti on suomalainen liikuntatuote, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille sekä liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat tehokkaasti parantaa suorituskykyään ja edistää hyvinvointiaan.

Dance

Ke klo 11 KRV:n sali. Tanssitunti, jonne ei ole taitovaatimusta. Sisältää lavista ja lattareita, jazzia ja muita twistejä  Kuviot ovat helppoja. Ne voidaan pilkkoa pienempiin osiin, niitä on helppo opetella ja ennen kaikkea tanssia paljon.

Kuntojumppa

Pe klo 10 KRV:n sali. Hyvän mielen peruskuntotunti sisältäen alkulämmittelyt, lihaskunto-osuuden ja loppuun venyttelyt. Kuntotunti on terveyttä edistävää, mukavaa, tehokasta ja kokonaisvaltaista jumppaa. Tunti sopii aloittelijoille liikunnan aloittamiseen ja myös aktiiviliikkujalle tukiharjoitteeksi.

Lavis / DANCE lavismaustein

To klo 10 KRV:n sali. Lavis-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. 

Niska-selkä

To klo 12 KRV:n sali. Tunnilla keskitytään niska-hartiaseudun liikkuvuuden lisäämiseen, lihasten vahvistamiseen sekä keskivartalon hallintaan. Kehoa huoltava, avaava ja rentouttava tunti, mielen rauhaa unohtamatta. Tunti sopii kaikille.

Tuolijumppa

Ma klo 10 KRV:n sali. Tunti sisältää sekä tuolilla istuen että tuolia apuna käyttäen tehtäviä harjoitteita. Harjoitteet ovat kevyitä, kuntoa ja toimintakykyä ylläpitäviä, joissa haastetaan kehon lihaskuntoa, tasapainoa sekä liikkuvuutta.

Venyttely

Ma klo 11 KRV:n sali. Venyttelyssä huolletaan kehoa erilaisilla venytys- ja rentoutustekniikoilla kokonaisvaltaisesti ja lempeästi.

Voima+Liikkuvuus

Ti klo 12 KRV:n sali. Voima+Liikkuvuus tunnilla parannat liikkuvuuttasi ja tasapainosi sekä vahvistat kehoasi. Tunti aloitetaan dynaamisilla liikkuvuusliikkeillä, joiden jälkeen vuorossa on voimaosio, jonka liikkeet vahvistavat kehoasi monipuolisesti sekä haastavat tasapainoasi.

60+

Ti klo 13 ja 14 KRV:n sali. Kevennetyllä kuntojumppatunnilla pyritään ylläpitämään voimaa ja notkeutta monipuolisesti lihaskuntoa ja nivelten liikeratoja harjoittamalla. Tunti on suosittu, joten niitä järjestetään kaksi samanlaista peräkkäin, jotta mahdollisimman moni pääsee osallistumaan. Osallistuminen vain toiseen/viikko.

70+

To klo 11 KRV:n sali. Terveyttä edistävää, mukavaa, tehokasta ja kokonaisvaltaista jumppaa. Kevennetyn kuntojumpan vaihtuvat ja monipuoliset teemat sekä painotukset takaavat tehon ja mielekkyyden. Jokaiseen kertaan sisältyy sykkeen nostoa, lihaskunto-osuus ja venyttelyt.

 

ERILLISMAKSULLISET  TUNNIT

Aikuisten Akrobatia (ilmoittautuminen ryhmään jäsentiedossa)

Tunti painottuu telinevoimistelun perusteisiin. Aluksi yhteinen alkulämmittely, jonka jälkeen edistyneemmillä  mahdollisuus harjoitella itsenäisesti alueen telineillä. Jokaisella tunnilla oma teema (teline/liike) mihin ohjaus keskittyy. Uudet osallistujat ovat tervetulleita!

Aikuisten Joukkuevoimistelu (ilmoittautuminen ryhmään jäsentiedossa)

Aikuisten joukkuevoimistelun harrasteryhmä su klo 19-20.30 Hatsalan koulu. Aikuisten joukkuevoimistelussa liikutaan hyvällä ja rennolla fiiliksellä sekä harjoitellaan joukkuevoimistelun perustaitoja kuten hyppyjä, tasapainoa, vartalon hallintaa ja välinetekniikkaa. Aikaisempaa voimistelutaustaa ei tarvitse olla.

Aikuisten TeamGym (ilmoittautuminen ryhmään jäsentiedossa)

TeamGym on telinevoimistelullinen joukkuelaji, jossa suoritetaan vapaaohjelma permantomatoilla, vauhdikkaita volttisarjoja volttiradalla ja korkeita voltteja trampetilta. Aikuisten TeamGymin ryhmässä jokainen pääsee treenaamaan omalla tasolla. Ei lähtötasovaatimusta.