Kuopion Reippaan Voimistelijat

 
 

Aikuisten ryhmäliikuntatuntien kuvaukset

Aikuisten ryhmäliikuntatunnit on jaettu teho-, kehonhuolto- ja tanssitreeneihin sekä ikinuorten vihreisiin päivätunteihin.

Löydät oheisesta listasta kuvauksen kaikista kauden 2021-22 tunneistamme. Monipuolisesta tuntivalikoimastamme löydät varmasti sopivan tunnin itsellesi, oletpa sitten aktiiviliikkuja tai vasta-alkaja. Tuntimme sopivat erinomaisesti myös miehille.

Tehotreenit

Aikuisten Akrobatia (lisämaksullinen, ilmoittautuminen ryhmään jäsentiedossa)

Tunti painottuu telinevoimistelun perusteisiin. Aluksi yhteinen alkulämmittely, jonka jälkeen edistyneimmillä on mahdollisuus harjoitella itsenäisesti alueen telineillä. Uudet osallistujat ovat tervetulleita! Jokaisella tunnilla on oma teema (teline/liike) mihin ohjaus keskittyy.

Aikuisten Teamgym (lisämaksullinen, ilmoittautuminen ryhmään jäsentiedossa)

TeamGym on telinevoimistelun tapainen joukkuelaji, jossa suoritetaan vapaaohjelma permantomatoilla, vauhdikkaita volttisarjoja volttiradalla ja korkeita voltteja trampetilta. Aikuisten TeamGymin ryhmässä lähtötasolla ei ole merkitystä, jokainen pääsee treenaamaan omalla tasolla. Harjoituksia tehdään volttiradalla, vapaaohjelmassa sekä trampetilla.

Heidin teematunti

Kuukausittain vaihtuva teema, tunnin sisältöä vaihdellen. Tervetuloa treenaamaan Pumppitunnista Steppi-Pumppiin ja  RPV:hen, aina Combatin iskuihin saakka. Hikitakuu ja hyvä mieli, rennolla otteella. Tunti sopii hyvin myös miehille. Steppi-Pumpissa tehdään helppoa askellusta laudalle n. 20 minuutin ajan, jonka jälkeen lisäpainojen kanssa voimaa ja lihaskuntoa. Teematunnin sisällöt löydät täältä.

Kahvakuulan tekniikka

Tekniikkaosio on suunniteltu aloitteleville sekä perusliikkeiden kertausta kaipaaville kuulailijoille. Tekniikassa käydään läpi erilaisia otteita kuulasta, vartalon käyttöä eri liikkeissä sekä perusliikkeitä yksityiskohtaisemmin. Ohjaaja voi tarvittaessa käydä neuvomassa liikkeitä myös henkilökohtaisemmin.

Kahvakuula

Tunti rakennetaan kahvakuulan perus- sekä yhdistelmäliikkeiden ympärille. Tunnilla kehität lihaskuntoa ja kestävyyden eri osa-alueita riippuen harjoituksen rytmityksistä. Harjoitteet ovat sovellettavissa niin aloittelijoille, kuin myös kokeneille kahvakuulaharrastajille. Tunti sisältää alkulämmittelyn ja loppuverryttelyn.

Kiinteytys

Kuntojumppatuntia vaativampi lihaskuntopainotteinen tunti, joka koostuu kehoa lämmittävästä alkulämmittelystä 15 min, pitkistä sarjoista koostuvasta, monipuolisesta ja kiinteyttävästä lihaskunto-osuudesta 35 min ja palauttavista venytyksistä 10 min. Tämä kohtuukuormittava tunti sopii kaikille.

Kuntojumppa

Hyvän mielen perus kuntotunti, joka sisältää alkulämmittelyt, lihaskunto-osuuden ja loppuun venyttelyt. Kuntotunti on terveyttä edistävää, mukavaa, tehokasta ja kokonaisvaltaista jumppaa. Tunti sopii aloittelijoille liikunnan aloittamiseen ja myös aktiiviliikkujalle tukiharjoitteeksi.

Kuntolattarit

Lihaskuntoa ja helppoja askelkuvioita menevän lattarimusiikin tahtiin.

RPV

Täsmätunti reisille, vatsalle ja pakaroille. Alkulämmittelyn jälkeen lihaskuntoliikkeet oman kehon painolla ja myös välineitä käyttäen: kiekko, kahvakuula, tanko, käsipainot. Tunnin loppuun venyttelyt.

Tehotreeni

Koko kropan tehotunti! Tunti sisältää alkulämmittelyn, sykkeen nostoa, monipuolisen lihaskunto-osuuden eri välineitä ja oman kehon painoa käyttäen sekä tunnin loppuun venyttelyt.

Voimatunti

Tunti sisältää 10 minuutin alkulämmittelyn, minkä jälkeen 40minuutin voimaosio. Vaihteleva voimaosio välineitä hyödyntäen keskittyy perus- ja kestovoimaharjoitteisiin.Tuntisisältö voi yllättää myös vauhtivoimaliikkeillä ja koko kehon toiminnallisilla liikkeillä! Lopussa 5 minuutin verryttely.

Voima+Liikkuvuus

Voima+Liikkuvuus tunnilla parannat liikkuvuuttasi ja tasapainosi sekä vahvistat kehoasi. Tunti aloitetaan dynaamisilla liikkuvuusliikkeillä, joiden jälkeen vuorossa on voimaosio, jonka liikkeet vahvistavat kehoasi monipuolisesti sekä haastavat tasapainoasi. Tunti päättyy rentouttavaan venyttelyyn.

Äijätreenit

Äijätreenitunnilla virtaa vahva miesenergia. Tunti sisältää alkulämmittelyn, monipuolisen lihaskunto-osuuden eri välineitä ja oman kehon painoa käyttäen sekä tunnin loppuun venyttelyt. Tunnin sisältö on vaihteleva ja tunnilla on mahdollisuus jokaisen valita oma tehotaso oman kunnon mukaan. Tunti sopii kaiken ikäisille miehille.

 

Kehonhuoltotreenit

FasciaMethod

FasciaMethod- konsepti on suomalainen liikuntatuote, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille sekä liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat tehokkaasti parantaa suorituskykyään ja edistää hyvinvointiaan.

Kehonhuolto

Tunnilla vahvistetaan kehonhallintaa ja ryhdin kannattelua sekä huolletaan kehoa kehittämällä tasapainoa ja parantamalla liikkuvuutta erilaisilla välineillä ja ilman välineitä.

Niska-selkä

Tunnilla keskitytään niska-hartiaseudun liikkuvuuden lisäämiseen, lihasten vahvistamiseen sekä keskivartalon hallintaan. Kehoa huoltava, avaava ja rentouttava tunti, mielen rauhaa unohtamatta. Tunti sopii kaikille.

Pilates

Pilates on keskivartalotreeniä, jonka tavoitteena on edistää Sinun hyvinvointiasi. Pilates-tunnin rakennat Marin opastuksella omaan tilanteeseesi ja tavoitteeseesi sopivaksi. Pilates sopii kaikille sukupuolesta tai esimerkiksi kuntotasosta riippumatta. Keskiviikkoillan pilates vahvistaa kehoasi rauhoittaen mielesi.

Venyttely

Venyttelyssä huolletaan kehoa erilaisilla venytys- ja rentoutustekniikoilla kokonaisvaltaisesti ja lempeästi.

 

Tanssitreenit

Kuntolattarit

Tunti on lattaritansseihin pohjautuva rento, tanssillinen ja liikkuvuutta lisäävä kuntotuokio. Tunti sisältää verryttelyn ja venyttelyiden lisäksi tanssillisen osuuden, jossa muokataan tunnin aikana muutaman liikkeen helppo koreografia johonkin lattaritanssiin – ja veivataan hiki pintaan! Kuntolattareissa soivat samba, cha-cha-cha, rumba, jive, paso doble, merengue, reggaetton, salsa ja bachata.

Lavis

Lavis-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Zumba

Aerobicinen fitness-ohjelma, jonka musiikki perustuu pääosin latinalaistansseihin. Zumban tanssiaskeleet perustuvat erilaisiin tanssimuotoihin, joita ovat muun muassa merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso ja salsaton ja flamenco.

 

Vihreät päivätunnit

FasciaMethod

FasciaMethod- konsepti on suomalainen liikuntatuote, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille sekä liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat tehokkaasti parantaa suorituskykyään ja edistää hyvinvointiaan.

Bailatino®

Helppo tanssitunti, jonne ei ole ikärajaa eikä taitovaatimusta. Sisältää seuraavat tanssit: samba, cha cha, rumba, jive, salsa, merenque, tango, reggaeton, mambo, paso doble, son ja bachata. Eläkeläiset, työikäiset, vanhukset, miehet, koreografiakammoiset…. Tämä paketti palvelee heitä kaikkia. Tanssikuviot ovat todella helppoja, ne voidaan pilkkoa pienempiin osiin, niitä on helppo opetella ja ennen kaikkea tanssia paljon ilman suuria paineita koko sarjan muistamisesta.

70+

Terveyttä edistävää, mukavaa, tehokasta ja kokonaisvaltaista jumppaa. Kevennetyn kuntojumpan vaihtuvat ja monipuoliset teemat sekä painotukset takaavat tehon ja mielekkyyden. Jokaiseen kertaan sisältyy sykkeen nostoa, lihaskunto-osuus ja venyttelyt. Kevennetty kuntojumppatunti sopii hyvin aloittelijoille tai ikäihmisille.

Kreikkalaiset tanssit

Tunnilla opetellaan kansantansseja eri puolilta Kreikkaa. Suurin osa tansseista tanssitaan puoliringissä otteessa, tunnilla on myös paljon yksilötanssia. Musiikkina käytetään perinteistä kansantanssimusiikkia eri puolelta Kreikkaa ja myös uutuus listahittejä. Näillä opeilla pääset varmasti näyttämään taitosi seuraavalla Kreikan matkallasi. Sopii kaikille tanssin ystäville.

Lavis

Lavis-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Tunti on suosittu, joten niitä järjestetään kaksi samanlaista peräkkäin, jotta mahdollisimman moni pääsee osallistumaan. Osallistuminen vain toiseen/viikko.

Tuolijumppa

Tunti sisältää sekä tuolilla istuen että tuolia apuna käyttäen tehtäviä harjoitteita. Harjoitteet ovat kevyitä, kuntoa ja toimintakykyä ylläpitäviä, joissa haastetaan kehon lihaskuntoa, tasapainoa sekä liikkuvuutta.

Venyttely

Venyttelyssä huolletaan kehoa erilaisilla venytys- ja rentoutustekniikoilla kokonaisvaltaisesti ja lempeästi.

60+

Kevennettyllä kuntojumppatunnilla pyritään ylläpitämään voimaa ja notkeutta monipuolisesti lihaskuntoa ja nivelten liikeratoja harjoittamalla. Tunti on suosittu, joten niitä järjestetään kaksi samanlaista peräkkäin, jotta mahdollisimman moni pääsee osallistumaan. Osallistuminen vain toiseen/viikko.