Kuopion Reippaan Voimistelijat

 
 

Aikuisten ryhmäliikuntatuntien kuvaukset

Aikuisten ryhmäliikuntatunnit on jaettu punaisiin tehotunteihin, sinisiin tanssitreeneihin, keltaisiin kehonhuoltotunteihin sekä vihreisiin päivätunteihin.

Alta löydät kuvauksen kaikista KEVÄT2022 tunneistamme.

Mukavasta liikunnasta mukavassa seurassa tulee nopeasti elämäntapa ja miellyttävä osa arkea!

Monipuolisesta tuntivalikoimastamme löydät varmasti sopivan tunnin itsellesi, oletpa sitten liikuntaa kokeileva, vasta-alkaja tai aktiiviliikkuja.

UUTUUKSIA! 

Uutuus-tuntejamme ovat Kehonhuolto30´maanantaisin, TEHO tiistaisin, Bellydance meets Zumba eli vatsatanssin ja latinalaisrytmien viemää sekä  STEP45´ keskiviikkoisin, Torstaitanssit torstaisin, Vanhempi-Vauva perjantaisin,  Liikunnallinen TEEMA lauantaiaamuisin ja extrana TEHO sunnuntaisin!

TULE MUKAAN JA LÖYDÄ OMAT SUOSIKKISI!

Tehotunnit (punaiset) aakkosjärjestyksessä

Elinan Teematunti

Ke klo 16:15, KRV-sali. Hikitakuu ja hyvä mieli, rennolla otteella.
Voima sältää alkulämmittelyn, 40 minuutin voimaosion välineitä hyödyntäen keskittyen perus- ja kestovoimaharjoitteisiin sekä loppuverryttelyn. Tuntisisältö voi yllättää myös vauhtivoimaliikkeillä ja koko kehon toiminnallisilla liikkeillä!
Kiinteytys on lihaskuntopainotteinen tunti koostuu kehoa lämmittävästä alkulämmittelystä, pitkistä sarjoista koostuvasta, monipuolisesta ja kiinteyttävästä lihaskunto-osuudesta sekä palauttavista venytyksistä.
HIIT on high-intensity-interval-training: korkea teho ja lyhyt kokonaiskesto. Korkeatehoinen intervalliharjoittelu kuormittaa elimistöä aggressiivisesti, nopeasti ja aikaansaa osin vastaavanlaisia harjoitusvasteita aikaiseksi kuin pidempikestoinen ja matalatehoinen harjoitus.

Teematuntien sisällöt löydät täältä.

Kahvakuula

Ke klo 17:15 ja vaihtelevasti lauantaisin klo 10:00, KRV-sali.
Tunti rakennetaan kahvakuulan perus- sekä yhdistelmäliikkeiden ympärille. Tunnilla kehität lihaskuntoa ja kestävyyden eri osa-alueita riippuen harjoituksen rytmityksistä. Harjoitteet ovat sovellettavissa niin aloittelijoille kuin myös kokeneille kahvakuulaharrastajille. Tunti sisältää alkulämmittelyn ja loppuverryttelyn.

Lauantain kahvakuula-aikataulun löydät täältä.

Kiinteytys

Ma klo 17:25  ja ti klo 16:15 KRV-sali.
Lihaskuntopainotteinen tunti koostuu kehoa lämmittävästä alkulämmittelystä, pitkistä sarjoista koostuvasta, monipuolisesta ja kiinteyttävästä lihaskunto-osuudesta sekä palauttavista venytyksistä. Tämä kohtuukuormittava tunti sopii kaikille.

Kuntojumppa

Ma klo 17:00 Snellmanin koulu, to klo 17:00 Ala-Pyörön koulu ja pe klo 11:00 KRV-sali.
Hyvän mielen peruskuntotunti sisältää alkulämmittelyt, lihaskunto-osuuden ja loppuun venyttelyt. Kuntojumppatunti on terveyttä edistävää, kokonaisvaltaista jumppaa. Tunti sopii liikunnan aloittamiseen, mutta myös aktiiviliikkujalle tukiharjoitteeksi.

Lattarit

Ti klo 18:05  KRV-sali.
Helppoja askelkuvioita menevän lattarimusiikin tahtiin.

RPV eli Reisi-pakara-vatsa

Ma klo 16:25 ja ke klo 10:00 KRV-sali.
Täsmätunti reisille, vatsalle ja pakaroille. Alkulämmittelyn jälkeen lihaskuntoliikkeet oman kehon painolla ja eri välinein. Tunnin loppuun venyttelyt.

TEHO  

Ma klo 19:00, pe klo 16:30 ja su klo 15:00 KRV-sali. Ti klo 18:00 Pitkälahden koulu.
Tunti hieman napakampaa sykeharjoittelua kaipaaville. Kohtaat vaikutteita mm. itsepuolustuslajeista, ”Puijonportaat” -harjoitteista sekä kehonhallintadrilleistä. Musiikki siivittää aina pari toistoa pidemmälle ja kuljettaa jokaisen osallistujan intervalliharjoituksen läpi loppuun asti.
Maanantaisin kello 19:00 sykettä & lihaskuntoa eri välineitä käyttäen sekä lyhyet venyttelyt.
Tiistaisin klo 18:00 sykettä & dynaamista lihaskuntoa ilman välineitä.
Perjantaisin klo 16.30 ja sunnuntaisin klo 15:00 on tarjolla vauhdikkaampi itsepuolustusvivahteinen intervallitunti sekä asiakastoiveiden mukaiset lihaskunto-osiot.

STEP45´

Keskiviikkoisin klo 18.15 ja vaihtelevasti lauantaisin klo 10:00 KRV-sali.
”Puijonportaat sisätiloissa”. Intervallityyppinen syketunti step-laudan avulla. 10 000 askelta tunnin aikana.
Lauantain STEP-aikataulun löydät täältä.

Kehonhuoltotunnit (keltaiset)

FasciaMethod

Ke klo 12:00 ja vaihtelevasti la klo 11:00 KRV-sali.
FasciaMethod- konsepti on suomalainen fysioterapeuttien kehittämä liikuntatuote, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille sekä liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla.

Lauantain FasciaMethod-aikataulun löydät täältä.

Kehonhuolto30´

Ma klo 18:25 KRV-sali.
Puolen tunnin kehonhuolto alkuviikkoon jumpan oheen tai vaikka iltalenkin yhteyteen.

Kehonhuolto55´

To klo 18:00 Ala-Pyörön koulu ja vaihtelevasti la klo 11:00 KRV-sali.
Tunnilla vahvistetaan kehonhallintaa ja ryhdin kannattelua, huolletaan kehoa kehittämällä tasapainoa ja parantamalla liikkuvuutta välinein ja ilman. Välistä myös joogaa ja pilatesta.

Lauantain kehonhuolto-aikataulun löydät täältä.

Niska-selkä45´ ja  55´

Ti 17:15 ja to klo 12:00 KRV-sali.
Tunnilla keskitytään niska-hartiaseudun liikkuvuuden lisäämiseen, lihasten vahvistamiseen sekä keskivartalon hallintaan. Kehoa huoltava, avaava ja rentouttava tunti, mielen rauhaa unohtamatta. Tunti sopii kaikille.

Pilates

Ke klo 19:00 Snellmanin koulu.
Pilates on keskivartalotreeniä, jonka tavoitteena on edistää Sinun hyvinvointiasi. Pilates sopii kaikille kuntotasosta riippumatta.

Venyttely

Ma klo 11:00 KRV-sali.
Venyttelyssä huolletaan kehoa erilaisilla venytys- ja rentoutustekniikoilla kokonaisvaltaisesti ja lempeästi.

 

Tanssitunnit (siniset) aakkosjärjestyksessä

Dance

Ke klo 11:00 KRV:n sali.
Tanssitunti, jonne ei ole taitovaatimusta. Sisältää lavista ja lattareita, jazzia ja muita twistejä  Kuviot ovat helppoja. Ne voidaan pilkkoa pienempiin osiin, niitä on helppo opetella ja ennen kaikkea tanssia paljon.

Lattarit 55´

Ti 18:05 KRV-sali.
Lattaritansseihin pohjautuva rento, tanssillinen ja liikkuvuutta lisäävä kuntotuokio. Tunti sisältää verryttelyn ja venyttelyiden lisäksi tanssillisen osuuden, jossa muokataan tunnin aikana muutaman liikkeen helppo koreografia johonkin lattaritanssiin – ja veivataan hiki pintaan! Kuntolattareissa soivat samba, cha-cha-cha, rumba, jive, paso doble, merengue, reggaetton, salsa ja bachata.

Lavis

Ma klo 18:30 Hermanni ja ti klo 17:00 Pitkälahden koulu.
Lavis-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Lavis/Lattarit

To klo 10:00 KRV-sali.
Mahtava miksaus 
lavatansseista ja lattareista. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, tango ja fox. Bugg, fusku, polkka ja rock. Jive, chacha, samba ja rumba. Paso doble, merengue, reggaetton ja salsa.

Torstaitanssit  Uutuus!

To klo 15:00 KRV-sali.
Tässä seuramme tanssiohjaajien torstaitanssikimarassa tarjolla mahtava kavalkadi melodian ja rytmimusiikin, lavatanssien ja lattareiden tunnelmia. Olet tervetullut mukaan tanssin pyörteisiin – paria et tarvitse!

Torstaitanssien aikataulun löydät täältä.

Vatsatanssi-Zumba MIX  Uutuus!

Ke klo 18:15 Hermanni.
Marcelan englanniksi ohjaama Bellydance meets Zumba.

Zumba

Ti klo 11:00 KRV-sali.
Zumban tanssiaskeleet perustuvat erilaisiin tanssimuotoihin, joita ovat muun muassa merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso ja salsaton ja flamenco.

 

Päivätunnit (vihreät) aakkosjärjestyksessä

Dance

Ke klo 11.00 KRV:n sali.
Tanssitunti, jonne ei ole taitovaatimusta. Sisältää lavista ja lattareita, jazzia ja muita twistejä. Kuviot ovat helppoja. Ne voidaan pilkkoa pienempiin osiin, niitä on helppo opetella ja ennen kaikkea tanssia paljon.

FasciaMethod

Ke klo 12:00 KRV-sali.
FasciaMethod- konsepti on suomalainen liikuntatuote, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille sekä liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat tehokkaasti parantaa suorituskykyään ja edistää hyvinvointiaan.

Kuntojumppa

Pe klo 11.00 KRV:n sali.
Hyvän mielen peruskuntotunti sisältäen alkulämmittelyt, lihaskunto-osuuden ja loppuun venyttelyt. Kuntotunti on terveyttä edistävää, mukavaa, tehokasta ja kokonaisvaltaista jumppaa. Tunti sopii aloittelijoille liikunnan aloittamiseen ja myös aktiiviliikkujalle tukiharjoitteeksi.

Lavis/Lattarit

To klo 10.00 KRV:n sali.
Mahtava miksaus lavatansseista ja lattareista. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, tango ja fox. Bugg, fusku, polkka ja rock. Jive, chacha, samba ja rumba. Paso doble, merengue, reggaetton ja salsa.

Niska-selkä

To klo 12:00 KRV:n sali.
Tunnilla keskitytään niska-hartiaseudun liikkuvuuden lisäämiseen, lihasten vahvistamiseen sekä keskivartalon hallintaan. Kehoa huoltava, avaava ja rentouttava tunti, mielen rauhaa unohtamatta. Tunti sopii kaikille.

RPV eli Reisi-pakara-vatsa

Ke klo 10:00 KRV-sali.
Täsmätunti reisille, vatsalle ja pakaroille. Alkulämmittelyn jälkeen lihaskuntoliikkeet oman kehon painolla ja eri välinein. Tunnin loppuun venyttelyt.

Torstaitanssit  Uutuus!

To klo 15:00 KRV-sali.
Tanssien tähtien kanssa-torstai. Tässä seuramme tanssiohjaajien torstaitanssikimarassa tarjolla mahtava kavalkadi melodian ja rytmimusiikin, lavatanssien ja lattareiden tunnelmia. Olet tervetullut mukaan tanssin pyörteisiin – paria et tarvitse!

Torstaitanssien aikataulun löydät täältä.

Tuolijumppa

Ma klo 10:00 KRV:n sali.
Tunti sisältää sekä tuolilla istuen että tuolia apuna käyttäen tehtäviä harjoitteita. Harjoitteet ovat kevyitä, kuntoa ja toimintakykyä ylläpitäviä, joissa haastetaan kehon lihaskuntoa, tasapainoa sekä liikkuvuutta.

Vanhempi-vauva   Uutuus!

Pe klo 10:00 KRV-sali.
Vanhemman ja vauvan oma liikuntahetki.

Venyttely

Ma klo 11:00 KRV:n sali.
Venyttelyssä huolletaan kehoa erilaisilla venytys- ja rentoutustekniikoilla kokonaisvaltaisesti ja lempeästi.

Voima+Liikkuvuus

Ti klo 12:00 KRV:n sali.
Voima+Liikkuvuus tunnilla parannat liikkuvuuttasi ja tasapainosi sekä vahvistat kehoasi. Tunti aloitetaan dynaamisilla liikkuvuusliikkeillä, joiden jälkeen vuorossa on voimaosio, jonka liikkeet vahvistavat kehoasi monipuolisesti sekä haastavat tasapainoasi.

Zumba   

Ti klo 11:00 KRV-sali.
Zumban tanssiaskeleet perustuvat erilaisiin tanssimuotoihin, joita ovat muun muassa merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso ja salsaton ja flamenco.

60+

Ti klo 13:00 KRV:n sali.
Kevennetyllä kuntojumppatunnilla pyritään ylläpitämään voimaa ja notkeutta monipuolisesti lihaskuntoa ja nivelten liikeratoja harjoittamalla.

70+

To klo 11:00 KRV:n sali.
Terveyttä edistävää, mukavaa, tehokasta ja kokonaisvaltaista jumppaa. Kevennetyn kuntojumpan vaihtuvat ja monipuoliset teemat sekä painotukset takaavat tehon ja mielekkyyden. Jokaiseen kertaan sisältyy sykkeen nostoa, lihaskunto-osuus ja venyttelyt.

 

ERILLISMAKSULLISET  TUNNIT

Aikuisten Akrobatia (ilmoittautuminen ryhmään jäsentiedossa)

Tunti painottuu telinevoimistelun perusteisiin. Aluksi yhteinen alkulämmittely, jonka jälkeen edistyneemmillä  mahdollisuus harjoitella itsenäisesti alueen telineillä. Jokaisella tunnilla oma teema (teline/liike) mihin ohjaus keskittyy. Uudet osallistujat ovat tervetulleita!

Aikuisten Joukkuevoimistelu (ilmoittautuminen ryhmään jäsentiedossa)

Aikuisten joukkuevoimistelun harrasteryhmä su klo 19-20.30 Hatsalan koulu. Aikuisten joukkuevoimistelussa liikutaan hyvällä ja rennolla fiiliksellä sekä harjoitellaan joukkuevoimistelun perustaitoja kuten hyppyjä, tasapainoa, vartalon hallintaa ja välinetekniikkaa. Aikaisempaa voimistelutaustaa ei tarvitse olla.

Aikuisten TeamGym (ilmoittautuminen ryhmään jäsentiedossa)

TeamGym on telinevoimistelullinen joukkuelaji, jossa suoritetaan vapaaohjelma permantomatoilla, vauhdikkaita volttisarjoja volttiradalla ja korkeita voltteja trampetilta. Aikuisten TeamGymin ryhmässä jokainen pääsee treenaamaan omalla tasolla. Ei lähtötasovaatimusta.