Tuntikuvaukset

Aikuisten tuntien kuvaukset

Aikuisten akrobatia:

Tunti painottuu telinevoimistelun perusteisiin. Aluksi yhteinen alkulämmittely, jonka jälkeen edistyneimmillä on mahdollisuus harjoitella itsenäisesti alueen telineillä.

Uudet osallistujat ovat tervetulleita!
Jokaisella tunnilla on oma teema (teline/liike) mihin ohjaus keskittyy.

Core: Vahvista keskivartaloasi, paranna liikkuvuuttasi. Monipuolinen aamutunti, jonka tarkoituksena on kehittää kehon syviä lihaksia.
Dance: Tunnilla tehdään helppoja koreografioita iloiseen latinalaisrytmiin, nauti musiikin tuomasta rytmistä ja lantiosi liikkeestä.
Funktionaalinen harjoittelu: Tunnilla keskitytään moniulotteisiin liikkeisiin, joilla haetaan yhden lihasryhmän sijaan samanaikaista aktivointia monissa eri lihasryhmissä sekä kehitetään tasapainoa, koordinaatiota sekä motoriikkaa. Tunnin sisältö on osittain haastavaa.
Combat-training: Energinen potkuista ja lyönneistä koostuva, kuntoa ja lihaskestävyyttä parantava tunti. Aerobinen osuus 40-45 min., lihaskunto-osuus 10-15 min, ja palauttavat venytykset 5 min.
Intensiteetti: kuormittava
Kohderyhmä: aiemmin harrastaneet, sopii erinomaisesti myös miehille!
HIIT 30: HIIT eli High Intensity Interval Training.
Saavuta tunnin teho jo puolen tunnin treenillä! Tehokas harjoitus, joka polttaa rasvaa, parantaa hapenottokykyä ja lisää lihaskestävyyttä.
Tule haastamaan itsesi!
Intensiteetti: kuormittava
Kohderyhmä: sopii aiemmin harrastaneille, sopii erinomaisesti myös miehille!
Ikivireä kuntotunti: Oman kunnon mukaan tehtäviä liikkeitä välineillä tai ilman vaihtuvin teemoin ikäryhmä huomioiden.
Jooga: Jooga on tuhansia vuosia vanha liikuntamuoto.
Se lisää liikkuvuutta,  voimistaa lihaksia, parantaa
Tasapainoa ja rauhoittaa mieltä.
Klassisen hathajoogan tekniikoita ovat asennot ja
liikkeet, hengitysharjoitukset sekä keskittymisharjoitukset.
Ota oma peite tunnille mukaan.
Jumppacoktail: Vaihtuva ohjaaja, vaihtuva tunnin teema sunnuntai aamupäivään. Koe tanssin letkeitä lantioita, tiukkaa kahvakuula treeniä tai kiinteytys tuntia. Lukujärjestyksen alta löydät viikottaiset tunnin teemat ja ohjaajat.
Kehonhuolto- pilates: Tunti perustuu pilateksen maailmaan. Kehoa hellitään liikkeillä ja hengityksellä, jotka lisäävät liikkuvuutta ja tukevat ryhtilihaksia. Tunnin jälkeen olo on ryhdikäs ja kehossa palaset oikeilla kohdillaan. Ei vaadi pilates- taustaa.
 Lavis: Lavis on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.
Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.
Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.
Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.
Kahvakuula: Tunnilla tehdään monipuolisesti koko vartaloa kehittäviä lihaskuntoliikkeitä kahvakuulalla. Määrität itse tunnin kuormittavuuden valitsemalla itsellesi sopivan painoisen kahvakuulan, 4-16 kg väliltä. Liikkeitä voi hyvin hyödyntää myös omatoimisessa harjoittelussa. Tunti koostuu alkuverryttelystä, lihaskunto-osuudesta ja loppuvenyttelystä. Sopii erinomaisesti myös miehille!
Kehonhuolto: Harjoituksista palauttava, kehon hallintaan keskittyvä tunti jossa lihakset lämmitellään lihaskuntoliikkeillä, ilman askelsarjoja. Rentoutumista ja lihashuoltoa edistetään mm. pitkillä venytyksillä.
Intensiteetti: kevyt
Kohderyhmä: sopii kaikille
Kiinteytys: Kuntojumppatuntia vaativampi lihaskuntopainotteinen tunti, joka koostuu kehoa lämmittävästä askelsarjasta 15 min, pitkistä sarjoista koostuvasta,monipuolisesta ja kiinteyttävästä lihaskunto-osuudesta 35min ja palauttavista venytyksistä 10min.
Intensiteetti: kohtuukuormittava-kuormittava
Kohderyhmä: sopii aiemmin harrastaneille
Kuntojumppa: Kuntojumpan pohjana on perusvoimistelu. Tunti on terveyttä edistävää, mukavaa, tehokasta ja kokonaisvaltaista jumppaa. Tunti koostuu helposta ja selkeästä askelsarjasta 20-25 min., monipuolisesta lihaskunto-osuudesta 20-25 min. ja venyttelystä 10 min.
Intensiteetti: kohtuukuormittava
Kohderyhmä: sopii kaikille.
Latinobic: Latinobic on tanssillinen liikuntamuoto, jossa kunnon kohenemisen lisäksi
kohennat tanssitaitoasi iloisin mielin. Tunneilla tanssitaan helppoja yksintanssittavia askelikkoja ja pieniä tanssisarjoja menevän musiikin tahtiin, rasvanpolttosykkeellä. Latinobic-tunneilla kunto kohenee ja mieli kevenee, samalla opitaan eri tanssilajien askelikkoja ja lajeihin liittyvää tanssitekniikkaa.Latinobic on ennen kaikkea hauskaa liikuntaa, mutta opituista asioista on
iloa myös paritanssissa.Kohderyhmä: Sopii kaikille
Nia-tanssi: Nia on tanssillinen liikuntaohjelma, joka tähtää ihmisen kokonaisvaltaiseen
hyvinvointiin. Nia ammentaa tietoutta ja liikemateriaalia tanssin lisäksi
kamppailulajeista sekä erilaisista kehonhallinta- ja
kehonhuoltomenetelmistä. Jokainen tunti on kokemus, jonka aikana kehoa
liikutetaan päästä paljaisiin varpaisiin asti. Niassa liikutaan omaa kehoa
kuunnellen, joten se sopii kaikille!
Niska-selkä 45min: Niskan, hartioiden ja selän alueen lihasten vahvistamiseen ja huoltoon keskittyvä tunti. Tunti koostuu lämmittelystä 10 min., lihaskunto-osuudesta 20 min. ja venyttelyistä 15 min.
Intensiteetti: kohtuukuormittava
Kohderyhmä: sopii kaikille
RPV eli reisi-peppu-vatsa: Tehokas, lihaskuntopainotteinen tunti, jossa keskitytään muokkaamaan jalkojen, pepun ja keskivartalon lihaksia. Tunti koostuu lämmittelystä 15 min., lihaskunto-osuudesta 35 min. ja palauttavista venyttelyistä 10 min.
Intensiteetti: kuormittava
Kohderyhmä: sopii aiemmin harrastaneille
Step:

Haastetta ja reipasta askeltamista step-laudalle, jossa kolme tasoeroa valittavana oman mielen mukaan. Tunti koostuu n. 45 minuuttia askelsarjaa laudalle, n. 15-20 minuuttia lihaskuntoa oman kehon painolla tai välineitä hyödyntäen ja loppuun palauttavat venyttelyt. Tunnin pituus 75 minuuttia.

Kohderyhmä: aiemmin harrastaneille

Step-cirquit: Omalla paikalla tehtävä kuntopiiri, jossa lihaskuntoa ja sykettä- vaihdellen, ei askelsarjoja. Sopii erinomaisesti myös miehille ja aloittelijoille! Sunnuntai- iltaan hikikarpalot lentämään!
Tanssijamitus: Tervetuloa nauttimaan musiikista, rytmistä ja tanssista ja laittamaan keho liikkeelle. Tanssia saa tyylillään ja pääasiana on hauskanpito. Täällä ei nipoteta nilkan ojennuksista!
Tehopumppi: 40 minuutin tehokas koko vartaloa muokkaava ja sykettä nostattava tunti. Pumppivälineitä hyödyntäen ja oman kehon painolla tehtävistä liikkeistä tunti koostuu lihaskunto-osuuksista ja sykettä nostettavissa vauhtiosuuksista. Hiki ja hyvä mieli on taattu!
Teematunti: Kuukausittain vaihtuvat teemat tunnin sisällön suhteen, mukavaa ja erilaista hikoilemista villasukkajumpasta combat traingin iskuihin sekä rauhallisempaan menoon. Tervetuloa mukaan!
Intensiteetti: Kohtuu kuormittava
Kohderyhmä: Sopii aiemmin harrastaneille
Tanssillinen voimistelu:  Tanssillinen voimistelu on tanssin ja voimistelun yhdistävä, suomalaiseen naisvoimisteluun pohjautuva laji. Sille ominaista ovat keskustalähtöisyys ja liikkeen virtaavuus, joihin yhdistyvät liikunnan lisäksi rytmisyys, luovuus, esteettisyys ja ilmaisullisuus. Perusvoimistelutaidot muodostavat lajin pohjan. Tunnilla  tekniikkaa harjoitetaan sarjojen avulla. Oman lisänsä tuntiin tuo monipuolinen musiikki.
Tuolijumppa: Iloinen, muistojen musiikin tahdittama tuolijumppa
hoitaa kuntoasi turvallisesti tuolilla istuen.
Rauhallisia tehokkaita lihaskuntoliikkeitä ja venytyksiä. Tule yksin, kaksin,
avo/aviokumppanin kera.
Treenimix: Helppoa askellusta, sykettä ja lihaskuntoa vaihdellen tunnin sisällä, intervalli tyyppistä harjoittelua. Sykeosuudet rennon letkeästi jamitellen ja lihaskunto-osuudet oman kehon painolla tai välineitä hyödyntäen. Nappaa hiki pintaan pilke silmäkulmassa!
60+jumppa: Tunnilla pyritään ylläpitämään voimaa ja notkeutta monipuolisesti lihaskuntoa ja nivelten liikeratoja harjoittamalla.
Intensiteetti: kohderyhmä huomioiden kevyt-kohtuukuormittava
Kohderyhmä: yli 60-v.
70+jumppa:  Tunti aloitetaan kevyellä verryttelyllä, jonka jälkeen lihasvoimaa ja kehon tasapainoa kehitetään rauhallisella lihaskunto-osuudella. Lopuksi pitkät, hitaat venytykset.
Intensiteetti: kevyt-kohtuukuormittava
Kohderyhmä: yli 70-v.
Venytellen virkeäksi: Venyttelytuntimme tähtää lihasten joustavuuden ja kehon hyvinvoinnin lisäämiseen. Rauhallisilla, koko kehon kattavilla venytyksillä, joissa otetaan huomioon iän tuomat rajoitukset, torjumme monia ikääntymiseen liittyviä vaivoja ja lepuutamme mielemme rauhallista musiikkia kuunnellen.
Venyttely: Viikon viimeinen treeni, omaa aikaa, rauhoittuminen alkavaan uuteen viikkoon. Rauhallisten ja pitkien venyttelyiden avulla, kehoa huoltavaa ja avaavaa harjoitusta. Nauti olosta rentouttavan musiikin soidessa ja lihasten rentoutuessa.
Äijähuoltamo: Äijähuoltamo on paikka, jossa miehet laitetaan huolella kuntoon. Tunti sisältää kehon lämmittelyä, jonka siivittämänä unohdetut keskivartalon lihaksetkin saavat huomiota osakseen. Tunnilla
käytetään monipuolisesti eri välineitä ja oman kehon painoa.  Tunnin sisältö on vaihteleva.
Loppuhuipentumana lisäämme öljyä jäykistyneisiin niveliin erilaisten venyttelyjen ja liikkuvuusharjoitusten avulla.
Jos lukiessasi tätä (tunnet piston polvessasi), olet se äijä, jonka kannattaisi tulla meidän huollettavaksi.

Yhteystiedot

toimisto@krv.fi
044 3535 933
Kauppakatu 40-42, 70110 Kuopio

Kevätkausi 9.1.-14.5.2017

Hiihtoloma vko 10 eli 6.-12.3.2017
Hiihtolomalla toimisto suljettu