KUOPION REIPPAAN VOIMISTELIJAT — TERVETULOA REIPPAASEEN SEURAAN!

Tuntikuvaukset

Aikuisten tuntien kuvaukset

Aikuisten akrobatia
RYHMÄ TÄYNNÄ!

Tunti painottuu telinevoimistelun perusteisiin. Aluksi yhteinen alkulämmittely, jonka jälkeen edistyneimmillä on mahdollisuus harjoitella itsenäisesti alueen telineillä.

Uudet osallistujat ovat tervetulleita!
Jokaisella tunnilla on oma teema (teline/liike) mihin ohjaus keskittyy.

Bailatino Fitness

Bailatino Fitness on kehitetty vastaaman fyysiseen kunnon kohottamiseen kohdistuvia odotuksia.  Tunnilla yhdistetään tehokkaasti sekä tanssi- että lihaskuntoliikkeet, unohtamatta tasapaino- ja koordinaatioharjoituksia. Tunti on tehokas ja hauska.   Tunnilla käytettäviä tansseja ovat mm.: samba, jive, paso doble, salsa, merenque, bachata, conga, mambo, reggaeton.

BODYBALANCE®

Tunnilla yhdistyvät jouhevasti Jooga, Tai Chi ja Pilates. Se tekee kehostasi joustavamman ja voimakkaamman, sekä auttaa myös keskittymään ja rauhoittumaan. Tunti koostuu erilaisista liikkuvuuden-, tasapainon- ja kehonhallinnan harjoituksista, jotka tehdään dynaamisen musiikin tahtiin. 

Circuit
Tehokas kiertoharjoittelutunti, jossa vaihdellen sykkeenkohotuksia ja lihaskuntoliikkeitä oman kehon painolla sekä välineillä. Tunti sopii kaikille ja erinomaisesti myös miehille! 
Core
Vahvista keskivartaloasi, paranna liikkuvuuttasi. Monipuolinen tunti, jonka tarkoituksena on kehittää kehon syviä lihaksia.
Dance
Tunnilla tehdään helppoja koreografioita iloiseen latinalaisrytmiin, nauti musiikin tuomasta rytmistä ja lantiosi liikkeestä.
Combat-training
Energinen potkuista ja lyönneistä koostuva, kuntoa ja lihaskestävyyttä parantava tunti. Aerobinen osuus 40-45 min., lihaskunto-osuus 10-15 min, ja palauttavat venytykset 5 min.
Intensiteetti: kuormittava
Kohderyhmä: aiemmin harrastaneet, sopii erinomaisesti myös miehille!
HIIT 30
HIIT eli High Intensity Interval Training.
Saavuta tunnin teho jo puolen tunnin treenillä! Tehokas harjoitus, joka polttaa rasvaa, parantaa hapenottokykyä ja lisää lihaskestävyyttä.
Tule haastamaan itsesi!
Intensiteetti: kuormittava
Kohderyhmä: sopii aiemmin harrastaneille, sopii erinomaisesti myös miehille!
Ikivireä kuntotunti
Oman kunnon mukaan tehtäviä liikkeitä välineillä tai ilman vaihtuvin teemoin ikäryhmä huomioiden.
Jooga
Jooga on tuhansia vuosia vanha liikuntamuoto.
Se lisää liikkuvuutta,  voimistaa lihaksia, parantaa
Tasapainoa ja rauhoittaa mieltä.
Klassisen hathajoogan tekniikoita ovat asennot ja
liikkeet, hengitysharjoitukset sekä keskittymisharjoitukset.
Ota oma peite tunnille mukaan.
Jumppacoktail
Vaihtuva ohjaaja, vaihtuva tunnin teema sunnuntai aamupäivään. Koe tanssin letkeitä lantioita, tiukkaa kahvakuula treeniä tai kiinteytys tuntia. Lukujärjestyksen alta löydät viikottaiset tunnin teemat ja ohjaajat.
 
Lavis®
Lavis on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.
Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.
Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.
Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.
Kahvakuula

Tunnilla tehdään monipuolisesti koko vartaloa kehittäviä lihaskuntoliikkeitä kahvakuulalla. Määrität itse tunnin kuormittavuuden valitsemalla itsellesi sopivan painoisen kahvakuulan, 4-16 kg väliltä. Liikkeitä voi hyvin hyödyntää myös omatoimisessa harjoittelussa. Tunti koostuu alkuverryttelystä, lihaskunto-osuudesta ja loppuvenyttelystä. Sopii erinomaisesti myös miehille!

Kehonhuolto
Harjoituksista palauttava, kehon hyvinvointia edistävä tunti vaihtuvalla teemalla. Aiheina mm. niveliä huoltavat liikkeet, palauttavat venytykset lihaksille ja ryhtiä tukevien lihasten vahvistaminen.
Intensiteetti: kevyt
Kohderyhmä: sopii kaikille
Kiinteytys
Kuntojumppatuntia vaativampi lihaskuntopainotteinen tunti, joka koostuu kehoa lämmittävästä askelsarjasta 15 min, pitkistä sarjoista koostuvasta,monipuolisesta ja kiinteyttävästä lihaskunto-osuudesta 35min ja palauttavista venytyksistä 10min.
Intensiteetti: kohtuukuormittava-kuormittava
Kohderyhmä: sopii aiemmin harrastaneille
Kuntojumppa
Terveyttä edistävää, mukavaa, tehokasta ja kokonaisvaltaista jumppaa. Kuntojumpan vaihtuvat ja monipuoliset teemat sekä painotukset takaavat tehon ja mielekkyyden, jokaiseen kertaan sisältyy sekä hengitys ja verenkiertoelimistön vahvistusta että lihaskunto osuus. Tunti sopii aloittelijoille liikunnan aloittamiseen ja myös aktiiviliikkujalle tukiharjoitteeksi. 
Intensiteetti: kohtuukuormittava
Kohderyhmä: sopii kaikille.
Latinobic
Latinobic on tanssillinen liikuntamuoto, jossa kunnon kohenemisen lisäksi
kohennat tanssitaitoasi iloisin mielin. Tunneilla tanssitaan helppoja yksintanssittavia askelikkoja ja pieniä tanssisarjoja menevän musiikin tahtiin, rasvanpolttosykkeellä. Latinobic-tunneilla kunto kohenee ja mieli kevenee, samalla opitaan eri tanssilajien askelikkoja ja lajeihin liittyvää tanssitekniikkaa.Latinobic on ennen kaikkea hauskaa liikuntaa, mutta opituista asioista on
iloa myös paritanssissa.Kohderyhmä: Sopii kaikille
Nia-tanssi
Nia on tanssillinen liikuntaohjelma, joka tähtää ihmisen kokonaisvaltaiseen
hyvinvointiin. Nia ammentaa tietoutta ja liikemateriaalia tanssin lisäksi
kamppailulajeista sekä erilaisista kehonhallinta- ja
kehonhuoltomenetelmistä. Jokainen tunti on kokemus, jonka aikana kehoa
liikutetaan päästä paljaisiin varpaisiin asti. Niassa liikutaan omaa kehoa
kuunnellen, joten se sopii kaikille!
Niska-selkä
Niskan, hartioiden ja selän alueen lihasten vahvistamiseen ja huoltoon keskittyvä tunti. Tunti koostuu lämmittelystä 10 min., lihaskunto-osuudesta 30 min. ja venyttelyistä 15-20min.
Intensiteetti: kohtuukuormittava
Kohderyhmä: sopii kaikille
Pilates

Kehon ja mielen laji, jonka teet aina omaa kehoa kuunnellen, omaan tahtiin. Pilatesharjoittelu painottuu keskivartalon syviin, (yleensä heikoimpiin) lihaksiin, joten säännöllisen treenauksen myötä voit havaita ryhdin parantuneen, hengittämisen muuttuneen tehokkaammaksi ja helpommaksi sekä keskivartalon solakoituneen. Myös monet, varsinkin selkäkipuiset, ovat hyötyneet pilatesharjoittelusta. Tämä tunti sopii kaikille hyvinvoinnistaan huoltapitäville, mutta erityisesti liikuntaharrastuksen vasta-alkajille. 

RPV eli reisi-peppu-vatsa
Tehokas, lihaskuntopainotteinen tunti, jossa keskitytään muokkaamaan jalkojen, pepun ja keskivartalon lihaksia. Tunti koostuu lämmittelystä 15 min., lihaskunto-osuudesta 35 min. ja palauttavista venyttelyistä 10 min.
Intensiteetti: kuormittava
Kohderyhmä: sopii aiemmin harrastaneille
Seniori bailatino
Helppo tanssitunti, jonne ei ole ikärajaa eikä taitovaatimusta. Sisältää seuraavat tanssit: samba, cha cha, rumba, jive, salsa, merenque, tango, reggaeton, mambo, paso doble, son ja bachata.  Eläkeläiset, työikäiset, vanhukset, miehet, koreografiakammoiset…. Tämä paketti palvelee heitä kaikkia. Tanssikuviot ovat todella helppoja, ne voidaan pilkkoa pienempiin osiin, niitä on helppo opetella ja ennen kaikkea tanssia paljon ilman suuria paineita koko sarjan muistamisesta. 
Steppi

Haastetta ja reipasta askeltamista step-laudalle, jossa kolme tasoeroa valittavana oman mielen mukaan. Tunnilla tehdään 40 minuuttia askelsarjaa laudalle, lyhyt lihaskunto-osuus ja palauttavat venyttelyt. 

Kohderyhmä: aiemmin harrastaneille

Steppi-cirquit
Omalla paikalla tehtävä kuntopiiri, jossa lihaskuntoa ja sykettä- vaihdellen, ei askelsarjoja. Sopii erinomaisesti myös miehille ja aloittelijoille! Sunnuntai- iltaan hikikarpalot lentämään!
Steppi-pumppi
Tehokasta, mukavaa ja hikistä aamutuntia laudan ja lisäpainojen kanssa. Puolet tunnista helppoa askellusta laudalle ja toinen puolikas lihaskuntoa. Koko kroppaa kuormittava tunti.
Tanssin alkeet
 
Tehopumppi
40 minuutin tehokas koko vartaloa muokkaava ja sykettä nostattava tunti. Pumppivälineitä hyödyntäen ja oman kehon painolla tehtävistä liikkeistä tunti koostuu lihaskunto-osuuksista ja sykettä nostettavissa vauhtiosuuksista. Hiki ja hyvä mieli on taattu!
Tehotreenit (kurssi)

Tehotreenit pitävät sisällään hikeä, kestävyyttä ja tiukkaa lihaskuntoa ulkona. Vaikka treenit ovat rankat, sopivat ne kaiken kuntoisille ja jokainen pystyy tekemään oman tasonsa mukaan. Tehotreenit järjestetään kurssimuotoisina keväisin ja syksyisin.

Teematunti
Kuukausittain vaihtuvat teemat tunnin sisällön suhteen, mukavaa ja erilaista hikoilemista villasukkajumpasta kiinteytykseen sekä rauhallisempaan menoon. Tervetuloa mukaan!
Intensiteetti: Kohtuu kuormittava
Kohderyhmä: Sopii aiemmin harrastaneille
Teematreeni
Varhainen aamutunti, jossa vaihtuvat teemat. Ulkoilmaa hyödyntäen mahdollisuuksien mukaan ympäri vuoden, tunnin aloitus aina omalla salilla. Reipas herätys päivään! 
Tuolijumppa
Iloinen, muistojen musiikin tahdittama tuolijumppa
hoitaa kuntoasi turvallisesti tuolilla istuen.
Rauhallisia tehokkaita lihaskuntoliikkeitä ja venytyksiä. Tule yksin, kaksin,
avo/aviokumppanin kera.
60+jumppa
Tunnilla pyritään ylläpitämään voimaa ja notkeutta monipuolisesti lihaskuntoa ja nivelten liikeratoja harjoittamalla.
Intensiteetti: kohderyhmä huomioiden kevyt-kohtuukuormittava
Kohderyhmä: yli 60-v.
70+jumppa
Tunti aloitetaan kevyellä verryttelyllä, jonka jälkeen lihasvoimaa ja kehon tasapainoa kehitetään rauhallisella lihaskunto-osuudella. Lopuksi pitkät, hitaat venytykset.
Intensiteetti: kevyt-kohtuukuormittava
Kohderyhmä: yli 70-v.
Venyttely

Venyttelyssä huolletaan kehoa ja mieltä erilaisilla venytys - ja rentoutustekniikoilla kokonaisvaltaisesti ja lempeästi.

Äijätreeni
Äijätreeni on paikka, jossa miehet laitetaan huolella kuntoon. Tunti sisältää kehon lämmittelyä, jonka siivittämänä unohdetut keskivartalon lihaksetkin saavat huomiota osakseen. Tunnilla
käytetään monipuolisesti eri välineitä ja oman kehon painoa.  Tunnin sisältö on vaihteleva.
Loppuhuipentumana lisäämme öljyä jäykistyneisiin niveliin erilaisten venyttelyjen ja liikkuvuusharjoitusten avulla.
Jos lukiessasi tätä (tunnet piston polvessasi), olet se äijä, jonka kannattaisi tulla meidän huollettavaksi.