KUOPION REIPPAAN VOIMISTELIJAT — TERVETULOA REIPPAASEEN SEURAAN!

Tuntikuvaukset

Aikuisten tuntien kuvaukset

Aikuisten akrobatia 
 

Tunti painottuu telinevoimistelun perusteisiin. Aluksi yhteinen alkulämmittely, jonka jälkeen edistyneimmillä on mahdollisuus harjoitella itsenäisesti alueen telineillä.

Uudet osallistujat ovat tervetulleita!
Jokaisella tunnilla on oma teema (teline/liike) mihin ohjaus keskittyy.

Aikuisten Jazz
Tunnilla harjoitellaan lajin tekniikkaa, sille ominaista rytmiikkaa, sekä ilmaisua ja heittäytymistä. Tunti koostuu alkulämmittelystä, vaihtelevista tekniikkasarjoista, sekä loppusarjasta, jonka tarkoituksena on kehittää liikemuistia, opettaa liikeiden sitomista sekä innostaa heittäytymään täysillä. Tekniikkasarjat sisältävät jazztanssille tyypillisiä liikkeitä kuten piruetteja, jalanheittoja, hyppyjä, kehorytmiikkaa sekä kehonosien erittelyä eli isolaatiota. Tunti sopii sekä aloittelijoille että jo pitkään harrastaneille, haastetta löytyy varmasti jokaiselle!
Bailatino Fitness

Bailatino Fitness on kehitetty vastaaman fyysiseen kunnon kohottamiseen kohdistuvia odotuksia.  Tunnilla yhdistetään tehokkaasti sekä tanssi- että lihaskuntoliikkeet, unohtamatta tasapaino- ja koordinaatioharjoituksia. Tunti on tehokas ja hauska.   Tunnilla käytettäviä tansseja ovat mm.: samba, jive, paso doble, salsa, merenque, bachata, conga, mambo, reggaeton.

Circuit
Tehokas kiertoharjoittelutunti, jossa vaihdellen sykkeenkohotuksia ja lihaskuntoliikkeitä oman kehon painolla sekä välineillä. Tunti sopii kaikille ja erinomaisesti myös miehille! 
Combat
Energinen potkuista ja lyönneistä koostuva, kuntoa ja lihaskestävyyttä parantava tunti. Aerobinen osuus 40-45 min., lihaskunto-osuus 10-15 min, ja palauttavat venytykset 5 min.
Intensiteetti: kuormittava
Kohderyhmä: aiemmin harrastaneet, sopii erinomaisesti myös miehille!
Etnofiilistelyä
Etnofiilistelyssä nautitaan rytmin ja liikkeen tuomasta fiiliksestä. Kokeillaan eri tanssingenrejä, rytmejä ja niiden yhdistelmiä. Sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneita iloisesta, menevästä ja rytmikkäästä liikkeestä. 
HIIT 30
HIIT eli High Intensity Interval Training.
Saavuta tunnin teho jo puolen tunnin treenillä! Tehokas harjoitus, joka polttaa rasvaa, parantaa hapenottokykyä ja lisää lihaskestävyyttä.
Tule haastamaan itsesi!
Intensiteetti: kuormittava
Kohderyhmä: sopii aiemmin harrastaneille, sopii erinomaisesti myös miehille!
Jooga
Jooga on tuhansia vuosia vanha liikuntamuoto.
Se lisää liikkuvuutta,  voimistaa lihaksia, parantaa
Tasapainoa ja rauhoittaa mieltä.
Klassisen hathajoogan tekniikoita ovat asennot ja
liikkeet, hengitysharjoitukset sekä keskittymisharjoitukset.
Ota oma peite tunnille mukaan.
 
Lavis®
Lavis on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.
Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.
Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.
Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.
Kahvakuula

Tunnilla tehdään monipuolisesti koko vartaloa kehittäviä lihaskuntoliikkeitä kahvakuulalla. Määrität itse tunnin kuormittavuuden valitsemalla itsellesi sopivan painoisen kahvakuulan, 4-16 kg väliltä. Liikkeitä voi hyvin hyödyntää myös omatoimisessa harjoittelussa. Tunti koostuu alkuverryttelystä, lihaskunto-osuudesta ja loppuvenyttelystä. Sopii erinomaisesti myös miehille!

Kehonhuolto
Harjoituksista palauttava, kehon hyvinvointia edistävä tunti vaihtuvalla teemalla. Aiheina mm. niveliä huoltavat liikkeet, palauttavat venytykset lihaksille ja ryhtiä tukevien lihasten vahvistaminen.
Intensiteetti: kevyt
Kohderyhmä: sopii kaikille
Kiinteytys
Kuntojumppatuntia vaativampi lihaskuntopainotteinen tunti, joka koostuu kehoa lämmittävästä askelsarjasta 15 min, pitkistä sarjoista koostuvasta,monipuolisesta ja kiinteyttävästä lihaskunto-osuudesta 35min ja palauttavista venytyksistä 10min.
Intensiteetti: kohtuukuormittava-kuormittava
Kohderyhmä: sopii aiemmin harrastaneille
Kuntojumppa
Terveyttä edistävää, mukavaa, tehokasta ja kokonaisvaltaista jumppaa. Kuntojumpan vaihtuvat ja monipuoliset teemat sekä painotukset takaavat tehon ja mielekkyyden, jokaiseen kertaan sisältyy sekä hengitys ja verenkiertoelimistön vahvistusta että lihaskunto osuus. Tunti sopii aloittelijoille liikunnan aloittamiseen ja myös aktiiviliikkujalle tukiharjoitteeksi. 
Intensiteetti: kohtuukuormittava
Kohderyhmä: sopii kaikille.
Liike on voimaa
Voimaa ja kuntoa kehittävä tunti, jossa aina teeman mukaiset apuvälineet käytössä. Tunnilla käytetään välineinä mm. kahvakuulaa, voimatankoja, käsipainoja ja kuminauhoja vaihtuvan teeman mukaan. Tunti koostuu lämmittelystä 15 min, lihaskunto-osuudesta 35 min ja venyttelystä 10 min.
Niska-selkä
Niskan, hartioiden ja selän alueen lihasten vahvistamiseen ja huoltoon keskittyvä tunti. Tunti koostuu lämmittelystä 10 min., lihaskunto-osuudesta 30 min. ja venyttelyistä 15-20min.
Intensiteetti: kohtuukuormittava
Kohderyhmä: sopii kaikille
Pilates

Kehon ja mielen laji, jonka teet aina omaa kehoa kuunnellen, omaan tahtiin. Pilatesharjoittelu painottuu keskivartalon syviin, (yleensä heikoimpiin) lihaksiin, joten säännöllisen treenauksen myötä voit havaita ryhdin parantuneen, hengittämisen muuttuneen tehokkaammaksi ja helpommaksi sekä keskivartalon solakoituneen. Myös monet, varsinkin selkäkipuiset, ovat hyötyneet pilatesharjoittelusta. Tämä tunti sopii kaikille hyvinvoinnistaan huoltapitäville, mutta erityisesti liikuntaharrastuksen vasta-alkajille. 

Rullaus

Putkirullaus tunti, jossa HighRollerin / hierontapallon avulla parannetaan liikkuvuutta, tehostetaan palautumista sekä saadaan notkeammat lihakset. Omatoimista hierontaa, oman tehon ja tuntemuksen mukaan.

RPV eli reisi-peppu-vatsa
Tehokas, lihaskuntopainotteinen tunti, jossa keskitytään muokkaamaan jalkojen, pepun ja keskivartalon lihaksia. Tunti koostuu lämmittelystä 15 min., lihaskunto-osuudesta 35 min. ja palauttavista venyttelyistä 10 min.
Intensiteetti: kuormittava
Kohderyhmä: sopii aiemmin harrastaneille
Seniori bailatino
Helppo tanssitunti, jonne ei ole ikärajaa eikä taitovaatimusta. Sisältää seuraavat tanssit: samba, cha cha, rumba, jive, salsa, merenque, tango, reggaeton, mambo, paso doble, son ja bachata.  Eläkeläiset, työikäiset, vanhukset, miehet, koreografiakammoiset…. Tämä paketti palvelee heitä kaikkia. Tanssikuviot ovat todella helppoja, ne voidaan pilkkoa pienempiin osiin, niitä on helppo opetella ja ennen kaikkea tanssia paljon ilman suuria paineita koko sarjan muistamisesta. 
Steppi-cirquit
Omalla paikalla tehtävä kuntopiiri, jossa lihaskuntoa ja sykettä- vaihdellen, ei askelsarjoja. Sopii erinomaisesti myös miehille ja aloittelijoille! Sunnuntai- iltaan hikikarpalot lentämään!
Steppi-pumppi
Tehokasta, mukavaa ja hikistä aamutuntia laudan ja lisäpainojen kanssa. Puolet tunnista helppoa askellusta laudalle ja toinen puolikas lihaskuntoa. Koko kroppaa kuormittava tunti.
Tanssillinen voimistelu
 Tanssillisen voimistelun juuret on perinteisessä suomalaisessa naisvoimistelussa. Lajille tyypilliset liikkeet kuten esim. aaltoliikkeet, koonto, vauhtiheitot, hypyt ja askelikot sisällytetään tunneilla sarjoihin, liikkeen virtaavuutta ja keskustalähtöisyyttä unohtamatta. Tunneille osallistuvalla on hyvä olla entuudestaan tanssillisen voimistelun perusosaamista. 
Tehopumppi
40 minuutin tehokas koko vartaloa muokkaava ja sykettä nostattava tunti. Pumppivälineitä hyödyntäen ja oman kehon painolla tehtävistä liikkeistä tunti koostuu lihaskunto-osuuksista ja sykettä nostettavissa vauhtiosuuksista. Hiki ja hyvä mieli on taattu!
TeamGym aikuiset
Uusi ryhmä aikuisille. Lähtötasolla ei merkitystä, jokainen pääsee treenaamaan omalla tasolla. Harjoituksia volttiradalla, vapaaohjelmassa sekä trampetilla.
Teematunti
Kuukausittain vaihtuvat teemat tunnin sisällön suhteen, mukavaa ja erilaista hikoilemista villasukkajumpasta kiinteytykseen sekä rauhallisempaan menoon. Tervetuloa mukaan!
Intensiteetti: Kohtuu kuormittava
Kohderyhmä: Sopii aiemmin harrastaneille
Tuolijumppa
Iloinen, muistojen musiikin tahdittama tuolijumppa
hoitaa kuntoasi turvallisesti tuolilla istuen.
Rauhallisia tehokkaita lihaskuntoliikkeitä ja venytyksiä. Tule yksin, kaksin,
avo/aviokumppanin kera.
60+jumppa
Tunnilla pyritään ylläpitämään voimaa ja notkeutta monipuolisesti lihaskuntoa ja nivelten liikeratoja harjoittamalla.
Intensiteetti: kohderyhmä huomioiden kevyt-kohtuukuormittava
Kohderyhmä: yli 60-v.
70+jumppa
Tunti aloitetaan kevyellä verryttelyllä, jonka jälkeen lihasvoimaa ja kehon tasapainoa kehitetään rauhallisella lihaskunto-osuudella. Lopuksi pitkät, hitaat venytykset.
Intensiteetti: kevyt-kohtuukuormittava
Kohderyhmä: yli 70-v.
Vahva ranka
Keskivartalon tehotunti, jossa pääasiassa ilman välineitä työskennellään lempeällä mutta vahvalla otteella. Tunnilla keskitytään keskivartalon pinnallisten ja syvien lihasten harjoittamiseen sekä tasapainoon ja kehonhallintaan.
Venyttely

Venyttelyssä huolletaan kehoa ja mieltä erilaisilla venytys - ja rentoutustekniikoilla kokonaisvaltaisesti ja lempeästi.

Syvävenyttely

Aamupäivän rauhallinen puolituntinen kehoa huoltaen ja lihasjumeja helpottaen.

Äijätreeni
Äijätreeni on paikka, jossa miehet laitetaan huolella kuntoon. Tunti sisältää kehon lämmittelyä, jonka siivittämänä unohdetut keskivartalon lihaksetkin saavat huomiota osakseen. Tunnilla
käytetään monipuolisesti eri välineitä ja oman kehon painoa.  Tunnin sisältö on vaihteleva.
Loppuhuipentumana lisäämme öljyä jäykistyneisiin niveliin erilaisten venyttelyjen ja liikkuvuusharjoitusten avulla.
Jos lukiessasi tätä (tunnet piston polvessasi), olet se äijä, jonka kannattaisi tulla meidän huollettavaksi.